Anders Krisár

L’escultor és l’escandinau Anders Krisár (Estocolm, 1973), conegut per les seves creacions escultòriques sobre l’exploració del cos d’una manera surrealista. Kirsár presenta una perspectiva alternativa a les figures realistes, amb figures molt fora de la norma reeixida pels cànons de bellesa i normalitat.

 

És en aquesta base, el cos humà, on l’artista ha aprofundit en els seus últims treballs, el perseguiment de l’impossible perfecció i puresa marcada per modificacions estètiques i també emocionals, creant figures amb un ordre tan desorientat en l’harmonia convencional com relacionat entre si per la sensibilitat. En aquest punt és on vol l’artista que profunditzem el nostre concepte amb les seves obres, la creació i percepció d’una bellesa desordenada i igualment vàlida amb les seves carències, qüestionant la noció preconcebia  de l’estètica. El resultat son cossos nus fragmentats o modificats que explora la complexitat d’una entitat corporea, directa a la sensibilitat de l’espectador sobre l’integritat de la puresa i la bellesa de la separació d’aquesta mateixa.

En conjunt, les figures evoquen a una psicologia sobre un dels conceptes més universals humans que és l’individualitat, separats uns dels altres, amb fractures mentals que els individus suporten. Això artísticament és com a conseqüència de que el pare de Krisár patia esquizofrènia i la mare bipolaritat. És evident que tot envolta aquests conceptes complexos i l’artista no ho amaga en obres com Medicine Mom, una màscara constituïda totalment per medicació presa per la mare.

Les escultores de l’artista acostumen a ser de polièster de resina, pintada en tons de pell clar, destacant l’expressió marcada per ulls tancats i el tractament realista del cos independentment de les modificacions i variacions no convencionals.

En conclusió, Krisár meravella per la seva capacitat de representar la psicologia fràgil del cos humà  simbòlicament emocional, creant composicions que recauen en una deliberació meticulosa de la bellesa inusual. Dotada de qualitats que va molt més enllà de l’estètica, l’escultor capta la sensibilitat de l’imperfecció sociològica, dins de la dualitat externa i interna de les realitats en una narració imaginativa.

 

 

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s