Andy Goldsworthy:

Vaig conèixer l’obra de Land Art d’aquest autor gràcies a una professora durant el meu primer any de Batxillerat. Em va fascinar, no només l’estètica i l’impacte visual de les seves
obres, sinó la seva forma de treballar. Sent un gran respecte per la natura, i, atorgant el factor efímer a les seves obres, aconsegueix, segons la meva opinió, donar-li una altra
lectura. Quelcom especial, una valoració més intensa per allò tan valuós que no veiem que tenim i que pot desaparèixer. A més, gracies a l’ús de materials trobats únicament a la
natura, no causa cap tipus de mal al medi.

Bernat L+¦pez Claudia_1691501_assignsubmission_file_goldsworthy fulles en aigua
Respecte a això, Andy Goldsworthy va dir:
“Crec que és increïblement valent treballar amb flors, fulles, pètals, etc. Però ho he de fer: No puc editar els materials amb els que treballo. La meva missió és treballar amb la natura en tot el seu conjunt.”
Les seves obres tenen quelcom de místic. Encara que gran part d’elles siguin efímeres, podria mirar-les durant moltíssim estona. Aquelles que més m’atrauen son les realitzades amb gel, o amb aigua i fulles. El gel, la neu, l’aigua són “elements” naturals que m’agraden molt, primer perquè gairebé no he tingut l’oportunitat de “interactuar amb ells”, ja que no he vist quasi mai la neu en un ambient natural. Aquelles fetes de fulles i aigua, les veig delicades i cromàticament absorbents. Hi dedica moltes hores a preparar-les i un cop fetes, marxen en un instant.

Bernat L+¦pez Claudia_1691501_assignsubmission_file_Golsworthy

 

Responder

